چگونه کودکان زبان دوم را یاد می گیرند

شنبه 26 فروردين 1396
10:44
نیلوفر شهابی

در 1970، پرستار اوائل دوران کودکی من به مادر آمریکایی مکزیکی مهاجرم توصیه کرد که اسپانیایی صحبت کردن در خانه را با من متوقف کند. آنها نگران بودند، زیرا به عنوان یک کودک 2 ساله، من از لحاظ کلامی همانند همسالان نبودم. این نگرانی باعث شد مادر من فورا صحبت کردن به زبان اسپانیایی را با من متوقف کند.

من در این تجربه تنها نبودم. (؛ Tabors ، 2008 اسپینوزا، 2008) در آن زمان، این یک فرض رایج بود که قرار گرفتن در معرض بیش از یک زبان کودکان را گیج می کند و می تواند به تأخیر رشد منجر شود. تحقیقات در زمینه توسعه زبان دوگانه از سال 1970 بطور قابل توجهی رشد کرده است. اطلاعات مربوط به فرایند زبان دوگانه و مزایای متعدد برای کودکان خردسال در حال حاضر بیشتر در دسترس هستند. تجربه من و تجربه بسیاری از بچه های مهاجر دیگر اهمیت به روز ساختن پدر و مادر را برجسته می کند، تحقیقات با کیفیت بالا به طوری که آنها می توانند بهترین تصمیم را برای فرزندان خود بگیرند.

چگونه کودکان زبان دوم را یاد می گیرند؟

به طور کلی، دو روش وجود دارد که در آن کودکان ممکن است زبان دوم را یاد بگیرند: به طور همزمان یا پیوسته.

آموزش همزمان زبان دوم

یادگیرنده های همزمان شامل کودکان زیر سن 3 می باشد که در معرض دو زبان در یک زمان هستند. این کودکان ممکن است کسانی باشند که در معرض یک زبان توسط پدر و مادر در خانه و یک زبان دیگر توسط ارائه دهندگان در برنامه دوران کودکی باشند. یادگیرنده های همزمان هم کودکان خردسالی هستند که پدر و مادر هر کدام به زبان جداگانه با آنها را در خانه صحبت می کنند (به عنوان مثال، مادر اسپانیایی با فرزند صحبت می کند و پدر چینی با کودک صحبت می کند).

قبل از 6 ماهگی، زبان آموزان به طور همزمان هر دو زبان را با نرخ مشابه یاد می گیرند و یک زبان بیش از دیگری ترجیح نمی دهند. دلیل این است که آنها سیستم های زبان را مجزا اما به همان اندازه قوی در مغز خود برای هر زبانی که بشنود می سازند. این سیستم جداگانه اجازه می دهد کودکان بیش از یک زبان بدون گیج شدن را یاد گیرند. در واقع، مسیرهایی که نوزادان در مغز خود برای هر زبانی که می شنوند شکل می دهند شبیه به مسیری است که توسط کودکانی که تنها در معرض زبان انگلیسی هستند شکل می گیرد.

در 6 ماه، کودکان شروع به فهمیدن تفاوت بین زبان ها کنند و ممکن است شروع به ترجیح زبانی که بیشتر می شنوند کنند. این به این معنی است که پدر و مادر باید مراقب باشند که به مقدار مشابه ای کودک را در معرض هر دو زبان قرار دهند. در غیر این صورت، کودکان ممکن است شروع به رها کردن واژگان زبانی که آنها کمتر در معرضش هستند کنند.

مزایای شناختی رشد زبان همزمان

مزایای شناختی بسیاری برای کودکانی که به طور همزمان در معرض بیش از یک زبان قرار دارند وجود دارد. به عنوان مثال، آنها فعالیت عصبی بیشتر و بافت متراکم تر در نواحی از مغز مربوط به حافظه، توجه، و زبان از زبان آموزان تک زبانه دارند. این شاخص ها با نتایج مثبت شناختی بلند مدت برای کودکان در ارتباط است.

آموزندگان پیوسته ی زبان دوم

یادگیرندگان پیوسته شامل کودکانی که با یک زبان آشنا شده اند، اما پس از آن نیاز به یادگیری زبان دوم پیدا کرده اند می شود. برای مثال زمانی که یک کودک غیر انگلیسی زبان وارد کلاس درس انگلیسی می شود.

بر خلاف یادگیری زبان به طور همزمان، یادگیری پیوسته ی زبان می تواند در هر سنی رخ دهد و می تواند توسط عواملی مانند خلق و خو و یا انگیزه کودک را تحت تاثیر قرار دهد.

چهار مرحله از آموزش زبان دوم بطور پیوسته

مرحله اول: استفاده زبان خانگی

برای چند روز اول، کودکان ممکن است در استفاده از زبان اول یا مادری خود حتی اگر دیگران آنها را درک نمی کنند پافشاری کنند.

مرحله دوم: دوره سکوت

پس از آنکه بچه ها متوجه می شوند زبان اول آنها کار نمی کند، آنها وارد یک دوره سکوت که در آن به سختی صحبت می کنند و به شدت بطورغیر کلامی برای برقراری ارتباط با دیگران وارد می شوند. هر چه کودکان کوچکتر باشند، دوره سکوت ممکن است بیشتر به طول انجامد.

مرحله سوم: گفتار تلگرافی و فرمولی

کودکان شروع به صحبت کردن در زبان جدید و یا دوم می کنند. در این مرحله، آنها تنها حرف های کوچک می زنند و یا کلمات دیگران را تکرار می کنند.

مرحله چهارم: زبان سازنده

کودکان در حال حاضر آمادگی برای بیان افکار خود و ساخت جملات خود را دارند. در آغاز، این جملات ممکن است بسیار ابتدایی و یا از لحاظ دستوری نادرست باشند؛ با این حال، در طول زمان بهبود خواهد یافت.Related image

پدر و مادر زبان آموزان باید هوشیار باشند اگر فرزندانشان هر یک از رفتارهای بالا (به عنوان مثال، دوره سکوت) را نشان نمی دهد. این رفتارها برای کودکان که در حال یادگیری زبان دوم هستند رایج است. همچنین، تحقیقات نشان داده است که کودکانی که شروع به یادگیری زبان دوم قبل از سن 6 یا 7 سالگی می کنند بیشتر قادر به صحبت کردن با زبان جدید مانند زبان مادری هستند نسبت به کودکانی که پس از سنین 6 یا 7 سالگی شروع کردند.

مزایای متعدد آموزش بیش از یک زبان

تحقیقات به شدت از مزایای دو زبانه بودن در سواد، رشد اجتماعی و شناختی پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، کودکان دو زبانه عملکرد بهتری نسبت به کودکان تک زبانه، در مورد توانایی تحلیلی، تشکیل مفهوم، انعطاف پذیری شناختی و مهارت های فرازبانی دارند.

چگونه پدر و مادر می توانند از رشد دو زبان پشتیبانی کنند؟

. اطمینان حاصل شود که محیط های که در آن شما به کودکان زبان معرفی کرده اید در حال پرورش است- آیا آن یک مدرسه، برنامه اوایل دوران کودکی، و یا خانه است.

. یک برنامه آموزشی انتخاب کنید که پذیرا و حامی یادگیری زبان دوم باشد .

. اگر کودک شما در حال یادگیری زبان دوم بطور پیوسته است، برنامه ای انتحاب کنید که اجازه می دهد کودکان به ادامه یادگیری مفاهیم علمی در زبان مادری خود بپردازند بطوریکه آنها به تدریج زبان دوم یا زبان جدید را یاد بگیرند.

. داوطلب زمان و یا مهارت های خود در کلاس درس فرزندتان شوید. این اجازه می دهد زبان آموزان فرصت برای برقراری ارتباط در زبان خانه خود را در طول روز داشته باشند.

. واژگان و یا ریتم های مهد کودک در زبان مادری خود را به کلاس و یا معلم آموزش دهید که فرصت هایی را برای تمرین زبان دوم به همه کودکان گسترش می دهد.

. برای این احتمال که کودکان به بی علاقگی در زبان مادری خود اظهار خواهند کرد آماده باشید. از علاقه ی کودکان خود در حفظ زبان مادری خود با صحبت کردن با آنها در مورد اهمیت رشد زبان دوگانه پشتیبانی کنید.

. فعالیت های سرگرم کننده خانواده محور بسازید که که فرصت صحبت به زبان اصلی را می دهد، مانند خواندن کتاب، خواندن ترانه، و یا بازی با هم.

. کودکان را به فعالیت های که در آن تقاضا به صحبت در زبان خانگی بالاست بیاورید، مثل دور همی های خانوادگی.

پدر و مادر نقش مهمی در حمایت از توسعه زبان دوگانه فرزندان خود بازی می کند. این یک تصور غلط است که کودکان فقط فراگیران "طبیعی" هستند که بدون زحمت دانش زبان را ذخیره و حفظ می کنند. توسعه زبان دوم نیاز به تلاش آگاهانه، تقویت، و پشتیبانی از والدین، معلمان، و اعضای خانواده دارد.
فروشگاه اسباب بازیاسباب بازی فکری


[ بازدید : 84 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه برای کودکان اسباب بازی انتخاب کنیم

يکشنبه 20 فروردين 1396
13:14
نیلوفر شهابی

انتخاب اسباب بازی برای کودکان ممکن است ساده به نظر برسد، اما با انتخاب درست و با دقت، اسباب بازی می تواند فرصتی به کودک برای یادگیری چیزی ارائه دهد، اما همچنین می تواند یک خطر جدی برای سلامت باشد. با مقدار زیاد اسباب بازی های کودکان که در دسترس مصرف کنندگان است، انتخاب اسباب بازی ها برای کودکان می تواند گیج کننده و تهدید آمیز باشد، اما وقتی شما می دانید چطور اسباب بازی ها را برای ارزش های آموزشی و سرگرمی به خوبی امنیت و دوام و ماندگاری و قیمت آن انتخاب کنید، می توانید به سرعت اسباب بازی درست را برای کودک انتخاب کنید. مراحل زیر را برای فهمیدن چگونگی انتخاب اسباب بازی ها دنبال کنید .

مراحل

1- آنچه کودکان سنین مختلف را علاقه مند و جذب به یاد گیری می کند .

. بچه ها و کودکان نو پا بطور مداوم با استفاده از حواسشان درباره ی دنیای اطرافشان یاد می گیرند. این دلیلیست که آنها اسباب بازی ها را دوست دارند که بتوانند لمسشان کنند، فشار دهند، هل دهند، بو کنند، ببینند و بشنوند. آنها رنگهای روشن و صداهای سرگرم کننده را پیدا می کنند. در ضمن کودکان از اسباب بازی هایی که می توانند باز شوند، فشار داده شوند، توده شوند و یا ریخته شوند لذت می برند .

. کودکان پیش دبستانی انرژی بسیاری دارند و در زمان بازی از آن برای یادگیری مهارت های جدید استفاده می کنند. آنها از نقاشی، رنگ رزی و ساختن چیزها لذت می برند. آنها همچنین دوست دارند از تصوراتشان برای لباس پوشیدن، داستان ساختن و یا دعوا کردن با اسباب بازی هایشان استفاده کنند .

. کودکان بزرگتر بیشتر اسباب بازی های واقعی را دوست دارند که قابل تشخیص از دنیای واقعی هستند. به زیورآلات یا فشن ، محصولات تلویزیونی یا مربوط به فیلم و یا موزیک کودکان فکر کنید. همچنین ورزش در این سن بسیار مهم می شود و کودکان بسیاری روی بازی یا فعالیت فیزیکی محبوب خود تمرکز خواهند کرد.

2- مشخص کنید برای چه رنج سنی می خواهید اسباب بازی انتخاب کنید .

3- تحقیق کنید چه نوع اسباب بازی هایی مناسب چه گروه سنی می باشد .

. برای کودکان بالای یک سال، اشیای رنگ روشن ; موبایل ها با اشیای پیوست شده که می توانند آویزان شوند چنانکه کودک می تواند آن را ببیند ولی نمی تواند آنها را لمس کند ; اسباب بازی های نشکن، ترجیحا آنهایی که صدای بشاش یا جیغ جیغ تولید می کنند ; اسباب بازی و عروسک های قابل شست و شو با چشم های دوخته شده که کودک نتواند قسمت های شل را ببلعد ; یا حلقه های مخروطی جمع شدنی انتخاب کنید. از اسباب بازی های با قطعات کوچک و مخصوصا جدا شدنی به قسمت های کوچک یا شیشه ای یا چشم های دکمه ای ; لبه های تیز ; رنگ ها یا جنسهای سمی ; اسباب بازی های با سیم بلند ; اسباب بازی های هل دادنی یا کشیدنی و بالن ها اجتناب کنید .

. برای کودکان بین یک تا دو سال، کتاب های مصور روشن ساخته شده از پارچه یا چوب یا صفحات مقوایی ; آینه نه از جنس شیشه ; اسباب بازی هایی که می توانند تقیسم به قطعات بزرگ شوند ; آجرهای خانه سازی ساخته شده از مقوا، پلاستیک یا فوم ; اسباب بازی های بی وزن برای حمام ; اسباب بازی های کوبیدنی و ردیف کردنی و یا موزیکال را انتخاب کنید ; از اسباب بازی های کوچک و اسباب بازی هایی با قسمت های کوچک که می توانند بلعیده شوند، اسباب بازی های با لبه های تیز و بالن ها دوری کنید .

. اگر کودکان دو یا سه ساله هستند، اسباب بازی های خلاق مثل خمیر بازی ; اسباب بازی های ماسه بازی ; مداد رنگی بزرگ ; پگ بورد با تکه های بزرگ ; کتاب های رنگی روشن با موزیک ; سازهای موسیقی ساده ی کودکان ; ارابه یا ماشین های محکم و درشت که بتوانند ازش بالا روند، برانند، یا هل دهند ; اسب گهواره ای کوچک ; توپ های ابری نرم و یا وسایل ساده ی پیراستن. از اسباب بازی های الکترونیکی یا سربی ; سه چرخه های بلندتر از 30.5 سانتی متر ; اجسام کوچک همانند تیله، مهره، سکه، ; اسباب بازی های لبه تیز یا اسباب بازی هایی با قطعات کوچک که می تواند برداشته شود و بالن دوری کنید .

. برای کودکان سه و چهار سال، عروسک و لباس هایی که پوشیدن ودراوردنشان راحت است، کامیون، تراکتور و قطار بدون برق ; توپ ; آجرهای خانه سازی و بلوک های پلاستیکی به هم پیوسته ; واسباب بازی های خلاق مثل خمیر بازی، مدادها و ماژیک های غیرسمی، کارت های دوخت را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید اسباب بازی های وانمودی مثل تلفن، ظروف محکم و درشت، لباس های پوشیدنی ; کتاب ; پازل ; یا بازی های تخته ای ساده. اسباب بازی های الکترنیکی یا سربی، لباس های قابل اشتعال و یا اسباب بازی هایی با قطعات کوچک جداشدنی یا لبه های تیز را انتخاب نکنید .

.چهار تا پنج سالگی کودکان از بازی کردن با آجرهای خانه سازی ; خاک رس مدل سازی ; رنگ های انگشت ; ست ساخت و ساز ; اسباب بازی های باطری خور ; عروسک ; شابلون ; کارت ها و بازی های تخته ای ; سازهای موسیقی ساده ی کودکان ; کتاب ; پازل 9 تا 24 تکه ; دوچرخه کودکان با 20 اینچ چرخ ونیز چرخ کمکی و تجهیزات کوچک ورزشی.از اسباب بازی های الکترونیکی غیر از باترییها ; جنس های سمی، روغنی و یا قابل اشتعال ; بادبادک ساخته شده از پلی استر آلومینیومی ; اسباب بازی های پرتاب تیر های تیز یا دارت و آتش بازی اجتناب کنید .

. برای کودکان بین پنج تا هشت سال، اسکیت، سورتمه ودوچرخه با 24 اینچ چرخ ; پازل چند تکه ; بازی و دومینو ; بادبادک ; ست ابزار غیر پیچیده ; ذره بین و آهن ربا ; اسباب بازی های باتریی ; عروسک ; دوربین کودکان ; ست چاپ و همچنین ست تمبر ; ابزار نقاشی و رنگ رزی و یا دوزندگی. از بادبادک های ساخت پلی استر آلومینیومی ; آتش بازی ; اسباب بازی های برقی بدون باتری ; اسباب بازی های شلیک و پرتاب کننده و تفنگ سرپوش دار و ابزار لبه تیز دوری کنید .

. برای کودکان بین هشت تا دوازده سال، اجناس هنری و صنعتی و سرگمی ; قطار برقی ; مدل هایی که خودشان بتوانند بسازند ; ست ساخت و ساز ; دوچرخه 26 اینچ ; سازهای موسیقی و یا تجهیزات ورزشی. از آتش باشی، تفنگ، ست شیمی، دارت و تیرکمان اجتناب کنید .

4- اسباب بازی هایی را برای کودکان انتخاب کنید که آنها را بدون ایجاد خطربرای سلامتی سرگرم کند. سعی کنید اسباب بازی ها را با علایق کودک خود هماهنگ سازید. برای مثال، اگر او عاشق اسب است، میتوانید یک اسب اسباب بازی برای بازی کردن بدهید، و بعدا، زمانیکه او آماده ی اولین درس سوار کاری است، به او کلاه سوار کاری و چکمه دهید .

5- با شور و شوق اسباب بازی ها را به کودکان خود دهید. با کودک خود بشینید همینطور شما می توانید با اسباب بازی جدید او باهم بازی کنید. این به کودک شما یاد خواهد داد که اسباب بازی او و دنیای او جالب و دوست داشتنی است .

برای خرید اسباب بازی برای کودکان عزیزتان با بهترین کیفیت و قیمت به سایت ما سر بزنید


فروشگاه اسباب بازی


[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

توصیه های خانگی در مورد زردی نوزادان

چهارشنبه 16 فروردين 1396
9:53
نیلوفر شهابی

زردی در کودکان(شیرمادرخوار)،بیشتر دیده می شود.این امر معمولا به این دلیل است که نوزادان شیرمادرخوار چند روز طول می کشد تا به خوبی پستان بگیرند و مکیدن را درست انجام دهند.گذشته ازاین تولید شیرمادرچند روز طول می کشد که به اندازه نیاز شیرخوار افزایش یابد.دفعات بیشتر شیردهی باعث تحریک پستان ها برای تولید شیر بیشتر می شود.دفعه های بیشتر شیردهی همچنین می تواند به دفعه های بیشتر اجابت مزاج شیرخوارمنجرشود.

اگر شیردهی به نوزاد برای شما دشواراست،می توانید از یک متخصص در امر شیردهی کمک بگیرید.شیر دادن را متوقف نکنید شیرمادربهترین غذا برای شیرخواراست.زردی ممکن است در نوزاد شیرمادرخوار کمی بیش از نوزاد شیرخشک خوار طول بکشد که مساله مهمی نیست.

در صورت زردی شدید ممکن است پزشک توصیه کند نوزاد را زیر نور ابی قرار دهید(نوردرمانی).هرچند نور خورشید به درمان زردی کمک می کند اما توصیه نمی شود که شما نوزاد را لخت کنید و در معرض نور افتاب قرار دهید.برای موثر بودن این روش،بهتر است که از لامپ های مخصوص نور درمانی استفاده شود.در موقع نور درمانی چشم و الت تناسلی نوزاد را بپوشانید.توصیه می شود در خصوص نور درمانی در بیمارستان یا در منزل با پزشک خود مشورت نمایید.

به نوزاد خود به دفعه های بیشترشیر دهید.این کار باعث می شود نوزاد شما به دفعه های بیشتری اجابت مزاج داشته باشد و احتمال جذب بیلی روبین از روده کمترمی شود.دادن اب یا اب قند،کمکی به کاهش زردی نمی کند بلکه مصرف شیر مادر را نیز کم می کند بنابراین استفاده از اب قند توصیه نمی شود.

جهت مشاهده بخش فروشگاه اسباب بازی بر روی کلمه کلیک نمایید

اسباب بازی فکری





[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درس هایی مهم در مورد پول برای آموزش به کودکان

دوشنبه 7 فروردين 1396
11:00
نیلوفر شهابی

مهارت های مالی برای هدایت و کنترل زندگی بسیار مهم می باشند و همچنین عجیب است در این مورد آموزشی از طرف مدارس به کودکان داده نمی شود.

اگر چه به عنوان والدین، می توانید به کودکتان درس های مهم مالی را آموزش دهید.


" به بحران وام مسکن و خانواده هایی که خانه هایشان را از دست داده اند نگاه کنید – 3.9 میلیون سلب حق مالکیت. به میزان پول – 1.1 تریلیون دلار – که به عنوان وام دانش آموزی بدهکاریم نگاه کنید. میزان – 845 میلیارد دلار – در کارت های اعتباری بدهکاریم. این کاملا واضح است که بزرگسالان در مورد مسائل مالی چیز زیادی نمی دانند. برای کمک به نسل بعدی جهت جلوگیری از انجام اشتباهات بزرگترانشان به منظور زندگی کردن به طور اقتصادی آنها نیاز به تفکر و یادگیری در مورد ملزومات مالی دارند." به گفته ی Beth Kobliner نویسنده ی نیویورک تایمز و عضو انجمن مشاوران رئیس جمهور مربوط به بخش ظرفیت های مالی، شخصی که افزایش سرمایه همراه با بالا رفتن سن را رهبری می کند که این امر برای کودکان درس های مالی متناسب با سنین مختلف را ایجاد می کند.


به گفته ی Kobliner: کودکان کمتر از سه سال می توانند مفاهیم مالی مانند پس انداز و خرج کردن را بفهمند و یک گزارش توسط تحقیقات در دانشگاه کمبریج که به دستور واحد خدمات مشاوره پول ایالات متحده راه اندازی شد آشکار ساخت که عادات مالی کودکان از سن 7 سالگی شکل می گیرد.


هرچه زود تر والدین شروع به آموزش مفاهیم قابل تعلیم مالی کنند ( برای مثال، دادن 2 دلار به یک کودک 6 ساله و دادن اجازه ی انتخاب که کدام میوه را بخرد ) کودکانمان بهتر خواهند شد. والدین تاثیرگذار ترین افراد بر رفتارهای مالی کودکان هستند، پس این بستگی به ما دارد که نسلی از مصرف کنندگان آگاه، سرمایه گذاران و پس انداز کنندگان را بالا بیاوریم.


در زیر درس هایی برای یادگیری برای هر سن و همچنین فعالیت هایی برای شرح هر نکته قرار داده شده است.


3-5 سال


ممکن است که مجبور شوید برای خرید چیزی که می خواهید صبر کنید.

به گفته ی Kobliner: برای مردم مشکل است که تمام سنین را یاد بگیرند. اگر چه توانایی تاخیر لذت همچنین می تواند پیش بینی کند که چه مقدار یک نفر به عنوان بزرگسال موفق خواهد شد. کودکان در این سن باید یاد بگیرند که اگر چیزی را می خواهند باید صبر کنند و برای خرید پس انداز کنند.


درس های مالی در این سن نتایج را برای آینده رقم می زند. در زمان صحبت کردن با خانواده ی خودش می گوید: زمانیکه وارد مغازه می شویم اگر به کودکان بگوییم پول نداریم، آنها با هوشند و می دانند کارت اعتباری داریم پس می گوییم ما اینجاییم که یک کادو برای مثلا شخص X بخریم و چیزی برای شما نمی خریم چون برای این اینجا نیامده ایم. سپس کودکان به سرعت یاد می گیرند که به مغازه رفتن همیشه به معنای خریدن چیزی برای آنها نیست.


فعالیت ها برای سنین 3 تا 5 سال


1 – وقتی کودکتان در صف منتظر است، بگویید، که مثلا بر روی تاب برود و بگویید که چقدر مهم است که یاد بگیرند برای چیزهایی که می خواهند صبر کنند.


2 – سه کوزه یا صندوق بسازید و هر کدام را به نام های پس انداز، خرج و اشتراک نامگذاری کنید. هر زمان که کودکتان پولی دریافت می کند، چه برای کارهای روزمره یا از یک تولد، پول را بطور مساوی بین صندوق ها تقسیم کنید. بگذارید از صندوق خرج برای خریدهای کوچک استفاده کنند، مثل شکلات یا برچسب. پول درون صندوق اشتراک می تواند به کسی که می دانید نیازمند است داده شود یا برای دلایل دوستی به کسی بخشیده شود. صندوق پس انداز باید برای وسایل گران تر هزینه شود.


3 – بگذارید کودکتان هدفی را مشخص کند، مثل خرید یک اسباب بازی. مطمئن شوید آن خیلی قیمتی نیست که آنها تا ماه ها نتوانند آن را تهیه کنند زیرا این فقط اذیت کننده و نا امید کننده می شود. این بیشتر درباره ی آگاه شدن او است که برای هدفی پس انداز می کند. اگر کودکتان اهداف گرانی ندارد با یک برنامه تطبیقی به کمک او برای رسیدن به آن در یک چارچوب زمانی معقول بیایید. ( به گفته ی Kobliner: در صورتیکه مستمره یک انتخاب شخصی برای هر خانواده می باشد، در این سن، یک مستمره کوچک می تواند به کودک برای پس انداز پول برای اهدافشان کمک کند ).


هر زمانی کودکتان پولی را به صندوق پس انداز اضافه می کند، به او کمک کنید که بشمارد که چقدر پول دارد، با او صحبت کنید که چقدر برای رسیدن به هدفش نیاز دارد. به گفته ی Kobliner: تمام این رفتارات برای کودکان جالب می باشد و به آنها حس اهمیت صبر و صبور بودن و پس انداز کردن را می دهد.


6-10 سال


باید انتخاباتی درباره ی چگونگی خرج پول بگذارید.


در این سن بسیار مهم است که به کودکتان توضیح دهید پول تمام شدنی است و مهم است که انتخابات خردمندانه داشته باشید، زیرا وقتی پولی را که خرج می کنید دیگر برای خرج کردن چیزی ندارید. در این سن همچنین باید به فعالیت هایی چون صندوق پس انداز، خرج و اشتراک و همینطور مشخص کردن هدف ادامه دهید و باید شروع به درگیر کردن بیشترکودکتان با تصمیمات مالی بزرگسالان کنید.


فعالیت های سنین 6 تا 10 سال


1 – کودکتان را در برخی تصمیمات مالی وارد کنید. برای مثال توضیح دهید که چرا آب انگور عمومی را نسبت به مارکی که همان طعم و کیفیت را با قیمت بیشتر دارد انتخاب کرده اید یا در مورد معاملات مثل خرید روزانه ی وسایل اساسی مثل دستمال کاغذی بصورت عمده برای قیمت کمتر هر محصول صحبت کنید.


2 – به کودکتان مقداری پول مثلا 2 دلار بدهید و بگذارید انتخاب خودشان در خرید نوعی میوه را داشته باشند. به آنها تجربه ی تصمیم گیری با پول را بدهید.


3 – زمانی که خرید می کنید، در مورد اینکه چگونه تصمیمات مالی را به عنوان بزرگسال می گیرید با پرسیدن سوالاتی چون ( آیا این چیزی است که واقعا نیاز داریم؟ یا می توانیم این هفته این را نخریم؟ ، می توانم این را قرض بگیرم؟ ، می توانم این را ارزان تر جایی دیگر بخرم؟ ، می توانم از مغازه تخفیف بگیرم و دو عدد به جای یکی بخرم؟ ) صحبت کنید.


11-13 سال


هرچه زودتر پس انداز کنید، زودتر پولتان از سود مرکب زیاد می شود.

در این سن می توانید ایده ی پس انداز برای اهداف کوتاه مدت را با اهداف بلند مدت عوض کنید. مفهوم سود مرکب را زمانیکه سود روی پس انداز و همچنین سود قبلی از پس انداز کسب می کنید معرفی کنید.


فعالیت های سنین 11 تا 13 سالگی


1 – سود مرکب را که از اعداد تعیین شده استفاده می کند شرح دهید، زیرا تحقیقات نشان می دهد که این موثرتر از تعریف بصورت خلاصه است. توضیح دهید اگر هر سال 100 دلار از 14 سالگی پس انداز کنید تا 65 سالگی 23000 دلار پول دارید اما اگر از 35 سالگی شروع کنید فقط 7000 دلار تا 65 سالگی خواهید داشت.


2 - بگذارید کودکتان مقداری محاسبات سود مرکب را روی اوراق بهادار انجام دهد. اینجا او می تواند ببیند که چه مقدار پول بدست خواهد آورد اگر یک میزان مطمئنی سرمایه گذاری کند به میزان مطمئنی افزایش و رشد می کند.


3 – بگذارید کودکتان یک هدف بلند مدت را برای چیزی گران تر از اسباب بازی هایی که تا حالا برایشان پس انداز کرده است برنامه ریزی کند. آن دسته از مبادلات که هزینه ی فرصت نامیده می شوند چیزهایی هستند که برای پس انداز پول از آنها صرف نظر می شود. در این سن، کودکان تلاش می کنند که پس انداز نکنند زیرا آنها می خواهند چیزهایی بخرند اما فکر کردن به هدف بلند مدت و چیزهایی که باید از آنها صرف نظر کنند نشان می دهد که یک تصمیم خوب است. برای مثال اگر کودکتان عادت خرید اسنک بعد از مدرسه را دارد ممکن است تصمیم به گذاشتن پول آن برای خرید یک ipod را بگیرد.


14-18 سال


زمان مقایسه موسسه های آموزشی در نظر بگیرید که چه مقدار هر مدرسه هزینه دارد.

برای اطلاع از قیمت خالص در وب سایت موسسه های آموزشی جستجو کنید و ببینید چه مقدار هزینه در کنار شهریه برای دیگر خرج ها اضافه می شود اما نگذارید هزینه کودکتان را دلسرد کند. توضیح دهید چه مقدار اشخاص با درجات تحصیلی بیشتر از کسانی که مدارک تحصیلی ندارند کسب درامد دارند و این را یک کار ارزشمند بسازید.


فعالیت برای سنین 14 تا 18


1. بحث کنید که چقدر شما می توانید در هزینه ی تحصیل دانشگاه فرزند خود هر سال شرکت کنید. هر پدر و مادری باید گفتگوهای هزینه ی تحصیل را از کلاس نهم شروع کند. مواجه و روبرو شدن با موضوعات در زمان زود و همینطور صادق بودن درباره ی آنچه خانواده می تواند تهیه کند می تواند به کودکان در مورد واقع گرا شدن نسبت به جایی که ممکن است قبول شوند کمک کند.


اما به یاد داشته باشید که راه های زیادی برای تامین مالی کالج به غیر از پول خود شما وجود دارد. با کودک خود، به مدارس خصوصی که سخاوتمندانه دارای کمک های مالی هستند نگاه کنید، چه مقدار از آن "پول رایگان" مانند کمک های مالی و بورس های تحصیلی است و چه مقدار وام هایی که فرزند خود مجبور به پرداخت قسط آن خواهد شد و چه برنامه های دولتی می تواند کمک پرداخت این وام باشد.


2. بگذارید فرزندتان کالج ها را مقایسه کند که هر کدام چقدر هزینه دارد، چه چشم انداز اشتغال برای فارغ التحصیلان وجود دارد، و چقدر وام دانش آموزی می تواند در شیوه زندگی فرزندتان پس از فارغ التحصیلی تاثیر گذارد اگر او در دانشگاه حضور داشته است. همانطور با هر سرمایه گذاری، تجزیه و تحلیل کنید که آیا پول گذاشته شده در آخر تصویه خواهد شد.


"پدر و مادر باید قطعا بچه ها را در کالج به یک کار پاره وقت بفرستنند، تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزانی که 20 ساعت در هفته یا کمتر کار دانشجویی می کنند نمرات بهتری به دلیل درگیری بیشتر در زندگی دانش آموزی می گیرند. اما آن ساعات را محدود کنید! کار بیش از 20 ساعت در هفته می تواند به موفقیت تحصیلی بچه ها آسیب رساند."


بالای 18 سال


شما باید از یک کارت اعتباری اگر قادر به پرداخت ماهانه هستید استفاده کنید.

بسیارآسان است که به سمت کارت های اعتباری بلغزیم که می تواند به کودکتان حس مسئولیت پرداخت بدهی کارت اعتباری هم زمان با بدهی وام دانش آموزی را بدهد. همچنین می تواند روی سابقه ی اعتبار تاثیر گذارد که می تواند گفتن این را سخت کند که یک ماشین یا خانه بخر یا حتی یک کار پیدا کن. بعضی وقت ها کارفرمایان آینده نگر اعتبار کارت را چک می کنند.

فعالیت های بالای 18 سال

1 – به یک کودک آموزش دهید که اگر والدین به عنوان ضامن کارت اعتباری را امضا کنند، هر پرداخت بس از موعد می تواند روی سابقه ی اعتباری والدین تاثیر گذارد.

2 – با هم به دنبال کارت اعتباری که میزان سود کمی و هیچ پرداخت سالیانه ارائه می دهد بگردید.
فروشگاه اسباب بازی
عمده فروش اسباب بازیماشین کنترلی


[ بازدید : 87 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rsis است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]