چهار دوره بازی

سه شنبه 3 اسفند 1395
9:43
نیلوفر شهابی

برای کودکان چهار دوره یا مرحله برای بازی نام می برند که به قرار زیر است:

مرحله کاوشی: که تا حدود سه ماهگی است و بازی کودکان عمدتآ عبارت است از: نگاه کردن به اشخاص و اشیا و احیانا کوشش برای گرفتن اشیایی که جلوی چشمشان می گیرند.بعد از آن کودک سعی می کند همه چیز را بگیرد، زیرا می تواند حرکات اعضای بزرگ بدنش را تا حدی کنترل کند.

مرحله اسباب بازی: از یک سالگی آغاز و بین پنج و شش سالگی به اوج خود می رسد.در این دوره، کودک اسباب بازی ها را جاندار می پندارد و با آنها صحبت می کند و آنها را تنبیه یا تشویق می کند.

مرحله بازی حرکتی و نمایشی: معمولآ پس از ورود به مدرسه بازی های کودک عمدتآ حرکتی و نمایشی است جز هنگام تنهایی که ممکن است به اسباب بازی های خود پناه ببرند.در این مرحله کودک به بازی های ورزشی و جمعی می پردازد.

مرحله بازی رویایی: که حدود بلوغ شروع می شود و کودک دیگر به اسباب بازی علاقه نشان نمی دهد و بیشتر اوقاتش را در بازی های رویایی صرف می کند.

بازی در جریان افزایش سن کودک

تعداد فعالیت های بازی با افزایش سن بیشتر می شود.البته وجود امکانات و همبازی ها در این اصل موثر است.با افزایش سن، بازی شکل اجتماعی پیدا می کند و کودک از خود محوری بیرون می آید.تعداد همبازی ها با افزایش سن بیشتر می شود.بازی روز به روز خاصیت جنسیتی پیدا می کند و کودکان خرد سالی که بازی ها و اسباب بازی های دخترانه و پسرانه برایشان فرقی نمی کرد،با افزایش سن به بازی ها و اسباب بازی های گروه جنسی خود متمایل می شوند که طبعآ عامل فرهنگ جامعه در این تمایل بسیار موثر است.تقریبآ نزدیکی های بلوغ علاقه به بازی های فعال به حداقل می رسد و نوجوان بیشتر به بازی های سرگرمی و تفریحی علاقه مند می شود، از قبیل گرد آوری مجموعه های مختلف.

خرید اسباب بازی

فروشگاه اسباب بازی

ماشین کنترلی

بازی کودکان

اسباب بازی فکری


[ بازدید : 85 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rsis است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]