راهنمای کامل خرید ماشین کنترلی برای کودک

دوشنبه 20 دی 1395
16:12
نیلوفر شهابی

انتخاب های متنوعی در هنگام خرید ماشین کنترلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود

http://rsis.ir/eimg/rc-cars-run-on-sand.jpg

انواع ماشین

انواع مختلفی از ماشین های کنترلی جهت انتخاب وجود دارد، اما بیشترینشان در این مجموعه جای می گیرند: ماشین ها، تراک ها یا باگی ها. در صورتیکه تمام موارد معمولا ماشین کنترلی خوانده می شوند، تفاوت هایی بین این سه نوع ماشین کنترلی وجود دارد.

نوع ماشین ها سریعترین ماشین کنترلی هستند. برخی ماشین کنترلی ها بطور عجیببی می توانند به سرعت 100 مایل در ساعت نیز برسند. ماشین کنترلی ها معمولا وقتی روی زمین صاف مثل جاده آسفالت استفاده می شوند بهترینند. آنها پیچها را به خوبی کنترل می کنند و شما می توانید از دور هر مانعی سرعت بگیرید.

کامیون ها برای OFF-ROAD بهترینند. کامیون های کنترلی می توانند زمینهای سخت تری را نسبت به ماشین کنترلی کنترل کنند. آنها برای استفاده ی بیرون عالی هستند و حتی مدل هایی از آنها ضد آب هستند.

باگی ها از هر دو جهت خوب هستند. یک باگی کنترلی می تواند برای مسابقات ON-ROAD و OFF-ROAD استفاده شوند. آنها به سرعت ماشین کنترلی ها نیستند و نمی توانند زمین های سنگی را مثل تراک ها بالا روند، اما در تمام موارد ماشین های عالی ای هستند.

رنج قیمت

زمان انتخاب یک ماشین کنترلی، در نظر گرفتن رنج قیمت مهم است. اگر برای بچه ی کوچکتر خرید می کنید، این خوب است که با ارزان ترین مدل شروع کنید ( فقط در صورتی که شکسته شود ). بچه های بزرگتر و نوجوانان ممکن است سرعت و دوام ماشین کنترلی را ترجیح دهند.

بیشتر مدل های ابتدایی ماشین کنترلی از بین 10 دلار تا 35 دلار شروع می شود. پایین ترین قیمت های ماشین کنترلی در این رنج می تواند برای بچه های خیلی کوچکی که در خطر شکستن اسباب بازی های جدیدشان هستند عالی باشد. این ماشین های اسباب بازی کنترل ساده و ویژگی های اضافه کمی دارند. آنها ممکن است خیلی سریع نباشند و نتوان در زمین های سخت همانند مدل های گران تر کنترل شوند. اگر چه بیشتر بچه های کوچک این موارد را نخواهند دید یا اهمیت ندهند و نهایتا لذت های بسیاری از یک ماشین کنترلی ارزان تر نیز خواهند برد .

مدل های پیشرفته تر بین 100 دلار تا 150 دلار قرار می گیرند. یک ماشین در این رنج قیمتی ویژگی های بیشتری خواهد داشت، مثل Four wheel drive و سرعت بیشتر. این ماشین ها اغلب با دوام تر هستند. در این قیمت، شما ماشین هایی که سریع می روند و کارهای شسته رفته ای انجام می دهند پیدا خواهید کرد که البته ساده در کارکردن هستند. این رنج قیمت نسبتا با قیمت پایین ترکیب شده است، ماشین کنترلی ها در این رنج قیمت برای بچه های بزرگتر ایده آل هستند .

اگر وقعا نگاهی به صرف پول زیادی برای ماشین کنترلی دارید، تعدادی مدل که قیمتشان بیشتر از 150 دلار هست نیز وجود دارد. وقتی وارد این رنج قیمتی می شوید، ماشین هایی با تمام انواع ویژگی های باور نکردنی پیدا خواهید کرد. اگر چه، ماشین کنترلی ها بالای 150 دلار معمولا برای مسابقات استفاده می شوند و نیاز به پشتیبانی با دقت دارند، پس این ماشین ها برای بچه ی کوچکتان مناسب نیستند .

منبع انرژی

دو انتخاب اصلی برای انرژی ماشین کنترلی شما وجود دارد: الکترونیکی و سوخت نیتروژن .

ماشینهای برقی با باتری های قابل شارژ انرژی می گیرند. استفاده از ماشین کنترلی های برقی ساده می باشد. شما فقط باتری را شارژ می کنید، درون ماشین می گذارید و می روید! مدل های الکترونیکی معمولا ارزانتر از مدهای سوختی هستند و همینطور کند تر و ضعیف تر.

ماشین کنترلی های سوختی پر صدا، سریع و قوی هستند. اگر چه، آنها کمی گران هستند. ماشین های سوختی برای علاقه مندان تجهیز شده اند، به پشتبانی نیاز دارند. ضمن اینکه شما باید بنزین و روغن برای این ماشین ها بخرید. هزینه های اضافی پشتیبانی، روغن وسوخت، ماشین کنترلی های سوختی را کمتر انتخابی جذاب می سازد البته اگر برای بچه ی کوچک خرید می کنید. کودکان بزرگتر و نوجوانان مطمئنا عاشق صدا و قدرت ماشین کنترلی های سوختی هستند .

ریموت کنترل

http://rsis.ir/eimg/controller.jpg

ریموت کنترل وسیله ای است که با آن حرکت ماشین را کنترل می کنید. با استفاده از یک فرستنده ی رادیویی، کنترل با گیرنده ی روی ماشین ارتباط برقرار می کند. ماشین کنترلی ها معمولا با کنترل های دسته تفنگی، فرمانی و دسته ای ارئه می شوند. کنترل های دسته ای تا حدودی شبیه به دسته ی کنسول های بازی کامپیوتری هستند، با دو اهرم که با شصتتان کنترل خواهید کرد. اینها تقریبا برای یادگیری کودکان جهت استفاده آسان هستند، مخصوصا آنهایی که با کنترل Xbox و Playstation آشنایی دارند. یک کنترل دسته تفنگی چیزی شبیه به ماشه ی تفنگ را نمایان می سازد. زمانیکه ماشه کشیده شود ماشین به سمت جلو حرکت می کند. فشار بیشتر ماشه باعث زیاد شدن سرعت ماشین می شود. برای هدایت ماشین، از دست دیگر خود جهت چرخاندن چرخ کوچک استفاده کنید، تا حدودی شبیه به چرخاندن چرخ ماشین واقعی. کنترل های دسته تفنگی هدایت دقیقتری را روی ماشین ارائه می دهند، اما کمی بیشتر نیاز به یادگیری دارند. کنترل های فرمانی ترکیبی از کنترل دسته ای و فرمان ماشین هستند که کاملا شبیه به فرمان های مخصوص بازی های ماشینی کامپیوتری هستند. برخی از این کنترل ها دارای سنسور تشخیص زاویه هستند که قابلیت هدایت ماشین با چرخاندن فرمان بدون ثابت کردن فرمان در جایی را می دهند .

مقیاس

http://rsis.ir/eimg/rc-car.jpg

در آخر باید تصمیم بگیرید که چه مقدار می خواهید ماشین کنترلیتان بزرگ باشد. مقیاس ماشین کنترلی به شما می گوید که چه مقدار در مقابل ماشین واقعی بزرگ است. معمولا، ماشین کنترلی ها در رنج اندازه ی 1/16 تا 1/5 می آیند. رایج ترین اندازه ها 1/16 ، 1/10 ، 1/8 یا 1/5 می باشند. بزرگتر ها گران تر هستند اما اغلب دارای قسمت های قابل تعویض بیشتری هستند و می توانند راحتتر تعمیر شوند. زمان انتخاب اندازه، باید در نظر بگیرید که در چه جایی آن را نگهداری و رانندگی خواهید کرد و همچنین چه مقدار حاضرید هزینه کنید .


[ بازدید : 97 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rsis است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]