اسباب بازی های مناسب برای کودک 2 ساله

سه شنبه 26 بهمن 1395
11:13
نیلوفر شهابی

فرزند شما در حال حاضر 2 سالشه و حتی بیشتر، خوب قطعآ بزرگ شده . اما او واقعا در حال جنگ بین تمایل خود برای استقلال و نیاز مداوم خود برای دریافت کمک می باشد. آنچه که او مشغول انجام دوباره و دوباره آن است آزمایش محدودیت های خود می باشد.
همراه با استقلال بوجود آمده، مهارت های زبان او گسترش یافته است. او در حال حاضر می تواند در جملات کوتاه صحبت کند و اکنون او در بیان نیازها و خواسته هایش کارآمد تر شده است.
او همچنین شروع به درک مفاهیم انتزاعی کرده است. او می تواند شیر بیشتر بخواهد و در مورد اینکه آیا او می تواند دیرتر به تخت خواب برود پرس و جو کند. اما او هنوز هم درک نمی کند ماه آینده یا سال آینده به چه معناست.
او می تواند تصاویر را در ذهن خود شکل دهد و ممکن است قادر به سازماندهی اسباب بازی های خود بر اساس اندازه،رنگ و یا شکل باشد. حافظه او در حال تکامل است و او ممکن است قادر باشد در پایان روز آنچه را که برای ناهار خورده است را به شما بگوید. تعدادی از 2 ساله ها نیز برخی از رنگ ها و حروف را می شناسند و می توانند تا 10 یا حتی بالاتر بشمارند.
کودکان نو پا بسیار سرزنده اند بنابراین به دنبال اسباب بازی و فعالیت هایی باشید که انرژی او را درست هدایت کنند. همچنین دنبال اسباب بازی هایی باشید که ذهن در حال توسعه او را به چالش بکشند.
اسباب بازی های سوار شدنی

کودک شما هنوز هم عاشق اسباب بازی های چرخ داریه که بتونه خودش رو روی اونها هل بده مانند سه چرخه ها و ماشین های اسباب بازی پدالی. به دنبال اسباب بازی های سوار شدنی که خوب بالانس یا متعادل شده اند باشید و اگر این اسباب بازی های سوار شدنی باربند هم داشته باشند که کودک بتواند وسایلش را برای سفر خیالی در آن بسته بندی و باز نماید برایش بسیار جالب خواهد بود.
توپ های بازی
توپ ها همچنان مورد علاقه بچه ها هستند، اکنون کودک نو پای شما حتی می تونه توپ رو به سمت هدف پرتاب کنه. تعداد کمی از کودکان در این سن می توانند حتی توپ های پرتاب شده رو بگیرن. می تونید دو تا سبد در نظر بگیرید و به او بازی محرک بسکتبال را تمرین کنید و یا با ایجاد دو خط گل به فرزند خود یک نسخه ساده شده از فوتبال را معرفی کنید.
اسباب بازی های هنری
کودک خود را به خلاق بودن تشوق کنید. فضایی رو در داخل خانه ایجاد کنید جایی که کودک در آنجا به راحتی بتواند ریخت و پاش کند. شما می توانید روحیه هنرمندی او را تقویت کنید و از کودک خود بخواهید چیز هایی مثل آسمان، چمن و حتی باران رو نقاشی کنه. برای او تخته نقاشی و فرچه های نقاشی پهن که قابل شستشو هستند تهیه کنید و سپس ببینید چطور اینها در فرآیند تکمیل خلاقیت کودک شما تاثیر می گذارد .
ابزار موسیقی کودک
در این سن موسیقی الهام بخش است برای رقص، کف زدن و حتی فریاد زدن، پس چرا به کودکمان ابزار موسیقی مثل دایره زنگی، درام و طبل یا میله های ریتمیک که شاید صدای ناهنجاری هم داشته باشند تحویل ندهیم؟ ژانر های مختلف موسیقی را با او تجربه کنید و کودک خود را به همراهی با خود دعوت کنید.
اسباب بازی لوازم خانگی کودک
اسباب بازی برای اینکه مهیج باشد باید واقعی به نظر برسد پس یک ست اسباب بازی بشقاب و قابلمه و یخچال و غذاهای پلاستیکی بخرید. یک میز و صندلی کوچک بچینید به شکلی که کودک شما با یک چایی و مراسم شام بتونه از شما میزبانی کنه. همچنین تهیه جارو و اتو و سایر اسباب بازی های لوازم خونه برای کودک شما می تونه بسیار مفید باشه.
اسباب بازی های ساختنی


کودک شما ممکن است به امکانات ساخت و سازهای جدید علاقه مند باشد. به بلوک های اسباب بازی ساختنی و ست های بازی که قطعاتشون می تونن به هم متصل بشن توجه ویژه داشته باشید.کودک شما می تونه یک اتوبوس، قطار، مزرعه و یا یک خونه کاملاٌ مبله رو خلق کنه. در نظر بگیرید بلوک های ساختمان غول پیکر و یا بازی کودکان با تکه های است که می تواند مرتبط و یا جامعی با هم. کودک شما می تواند اتوبوس، قطار، و یا کل مزارع، با خانه های مبله ایجاد کنید.
پازل و کاردستی
مهارت کودک شما به روی خیلی از بازی های جدید باز شده است و او اکنون راحت تر می تواند تعدادی فنجان را طوری بچیند که یک پاکت قوه نیز در کنار آنها قرار بگیرد، چهار یا پنج قطعه پازل را درست به هم متصل کند، از تعدادی کلید پلاستیکی برای باز کردن در خانه پلاستیکی اش استفاده کند و لباس عروسکش را از تنش در بیاورد و دوباره آنرا با لباسش بپوشاند.

فروشگاه اسباب بازی

[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rsis است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]