درس هایی مهم در مورد پول برای آموزش به کودکان

دوشنبه 7 فروردين 1396
11:00
نیلوفر شهابی

مهارت های مالی برای هدایت و کنترل زندگی بسیار مهم می باشند و همچنین عجیب است در این مورد آموزشی از طرف مدارس به کودکان داده نمی شود.

اگر چه به عنوان والدین، می توانید به کودکتان درس های مهم مالی را آموزش دهید.


" به بحران وام مسکن و خانواده هایی که خانه هایشان را از دست داده اند نگاه کنید – 3.9 میلیون سلب حق مالکیت. به میزان پول – 1.1 تریلیون دلار – که به عنوان وام دانش آموزی بدهکاریم نگاه کنید. میزان – 845 میلیارد دلار – در کارت های اعتباری بدهکاریم. این کاملا واضح است که بزرگسالان در مورد مسائل مالی چیز زیادی نمی دانند. برای کمک به نسل بعدی جهت جلوگیری از انجام اشتباهات بزرگترانشان به منظور زندگی کردن به طور اقتصادی آنها نیاز به تفکر و یادگیری در مورد ملزومات مالی دارند." به گفته ی Beth Kobliner نویسنده ی نیویورک تایمز و عضو انجمن مشاوران رئیس جمهور مربوط به بخش ظرفیت های مالی، شخصی که افزایش سرمایه همراه با بالا رفتن سن را رهبری می کند که این امر برای کودکان درس های مالی متناسب با سنین مختلف را ایجاد می کند.


به گفته ی Kobliner: کودکان کمتر از سه سال می توانند مفاهیم مالی مانند پس انداز و خرج کردن را بفهمند و یک گزارش توسط تحقیقات در دانشگاه کمبریج که به دستور واحد خدمات مشاوره پول ایالات متحده راه اندازی شد آشکار ساخت که عادات مالی کودکان از سن 7 سالگی شکل می گیرد.


هرچه زود تر والدین شروع به آموزش مفاهیم قابل تعلیم مالی کنند ( برای مثال، دادن 2 دلار به یک کودک 6 ساله و دادن اجازه ی انتخاب که کدام میوه را بخرد ) کودکانمان بهتر خواهند شد. والدین تاثیرگذار ترین افراد بر رفتارهای مالی کودکان هستند، پس این بستگی به ما دارد که نسلی از مصرف کنندگان آگاه، سرمایه گذاران و پس انداز کنندگان را بالا بیاوریم.


در زیر درس هایی برای یادگیری برای هر سن و همچنین فعالیت هایی برای شرح هر نکته قرار داده شده است.


3-5 سال


ممکن است که مجبور شوید برای خرید چیزی که می خواهید صبر کنید.

به گفته ی Kobliner: برای مردم مشکل است که تمام سنین را یاد بگیرند. اگر چه توانایی تاخیر لذت همچنین می تواند پیش بینی کند که چه مقدار یک نفر به عنوان بزرگسال موفق خواهد شد. کودکان در این سن باید یاد بگیرند که اگر چیزی را می خواهند باید صبر کنند و برای خرید پس انداز کنند.


درس های مالی در این سن نتایج را برای آینده رقم می زند. در زمان صحبت کردن با خانواده ی خودش می گوید: زمانیکه وارد مغازه می شویم اگر به کودکان بگوییم پول نداریم، آنها با هوشند و می دانند کارت اعتباری داریم پس می گوییم ما اینجاییم که یک کادو برای مثلا شخص X بخریم و چیزی برای شما نمی خریم چون برای این اینجا نیامده ایم. سپس کودکان به سرعت یاد می گیرند که به مغازه رفتن همیشه به معنای خریدن چیزی برای آنها نیست.


فعالیت ها برای سنین 3 تا 5 سال


1 – وقتی کودکتان در صف منتظر است، بگویید، که مثلا بر روی تاب برود و بگویید که چقدر مهم است که یاد بگیرند برای چیزهایی که می خواهند صبر کنند.


2 – سه کوزه یا صندوق بسازید و هر کدام را به نام های پس انداز، خرج و اشتراک نامگذاری کنید. هر زمان که کودکتان پولی دریافت می کند، چه برای کارهای روزمره یا از یک تولد، پول را بطور مساوی بین صندوق ها تقسیم کنید. بگذارید از صندوق خرج برای خریدهای کوچک استفاده کنند، مثل شکلات یا برچسب. پول درون صندوق اشتراک می تواند به کسی که می دانید نیازمند است داده شود یا برای دلایل دوستی به کسی بخشیده شود. صندوق پس انداز باید برای وسایل گران تر هزینه شود.


3 – بگذارید کودکتان هدفی را مشخص کند، مثل خرید یک اسباب بازی. مطمئن شوید آن خیلی قیمتی نیست که آنها تا ماه ها نتوانند آن را تهیه کنند زیرا این فقط اذیت کننده و نا امید کننده می شود. این بیشتر درباره ی آگاه شدن او است که برای هدفی پس انداز می کند. اگر کودکتان اهداف گرانی ندارد با یک برنامه تطبیقی به کمک او برای رسیدن به آن در یک چارچوب زمانی معقول بیایید. ( به گفته ی Kobliner: در صورتیکه مستمره یک انتخاب شخصی برای هر خانواده می باشد، در این سن، یک مستمره کوچک می تواند به کودک برای پس انداز پول برای اهدافشان کمک کند ).


هر زمانی کودکتان پولی را به صندوق پس انداز اضافه می کند، به او کمک کنید که بشمارد که چقدر پول دارد، با او صحبت کنید که چقدر برای رسیدن به هدفش نیاز دارد. به گفته ی Kobliner: تمام این رفتارات برای کودکان جالب می باشد و به آنها حس اهمیت صبر و صبور بودن و پس انداز کردن را می دهد.


6-10 سال


باید انتخاباتی درباره ی چگونگی خرج پول بگذارید.


در این سن بسیار مهم است که به کودکتان توضیح دهید پول تمام شدنی است و مهم است که انتخابات خردمندانه داشته باشید، زیرا وقتی پولی را که خرج می کنید دیگر برای خرج کردن چیزی ندارید. در این سن همچنین باید به فعالیت هایی چون صندوق پس انداز، خرج و اشتراک و همینطور مشخص کردن هدف ادامه دهید و باید شروع به درگیر کردن بیشترکودکتان با تصمیمات مالی بزرگسالان کنید.


فعالیت های سنین 6 تا 10 سال


1 – کودکتان را در برخی تصمیمات مالی وارد کنید. برای مثال توضیح دهید که چرا آب انگور عمومی را نسبت به مارکی که همان طعم و کیفیت را با قیمت بیشتر دارد انتخاب کرده اید یا در مورد معاملات مثل خرید روزانه ی وسایل اساسی مثل دستمال کاغذی بصورت عمده برای قیمت کمتر هر محصول صحبت کنید.


2 – به کودکتان مقداری پول مثلا 2 دلار بدهید و بگذارید انتخاب خودشان در خرید نوعی میوه را داشته باشند. به آنها تجربه ی تصمیم گیری با پول را بدهید.


3 – زمانی که خرید می کنید، در مورد اینکه چگونه تصمیمات مالی را به عنوان بزرگسال می گیرید با پرسیدن سوالاتی چون ( آیا این چیزی است که واقعا نیاز داریم؟ یا می توانیم این هفته این را نخریم؟ ، می توانم این را قرض بگیرم؟ ، می توانم این را ارزان تر جایی دیگر بخرم؟ ، می توانم از مغازه تخفیف بگیرم و دو عدد به جای یکی بخرم؟ ) صحبت کنید.


11-13 سال


هرچه زودتر پس انداز کنید، زودتر پولتان از سود مرکب زیاد می شود.

در این سن می توانید ایده ی پس انداز برای اهداف کوتاه مدت را با اهداف بلند مدت عوض کنید. مفهوم سود مرکب را زمانیکه سود روی پس انداز و همچنین سود قبلی از پس انداز کسب می کنید معرفی کنید.


فعالیت های سنین 11 تا 13 سالگی


1 – سود مرکب را که از اعداد تعیین شده استفاده می کند شرح دهید، زیرا تحقیقات نشان می دهد که این موثرتر از تعریف بصورت خلاصه است. توضیح دهید اگر هر سال 100 دلار از 14 سالگی پس انداز کنید تا 65 سالگی 23000 دلار پول دارید اما اگر از 35 سالگی شروع کنید فقط 7000 دلار تا 65 سالگی خواهید داشت.


2 - بگذارید کودکتان مقداری محاسبات سود مرکب را روی اوراق بهادار انجام دهد. اینجا او می تواند ببیند که چه مقدار پول بدست خواهد آورد اگر یک میزان مطمئنی سرمایه گذاری کند به میزان مطمئنی افزایش و رشد می کند.


3 – بگذارید کودکتان یک هدف بلند مدت را برای چیزی گران تر از اسباب بازی هایی که تا حالا برایشان پس انداز کرده است برنامه ریزی کند. آن دسته از مبادلات که هزینه ی فرصت نامیده می شوند چیزهایی هستند که برای پس انداز پول از آنها صرف نظر می شود. در این سن، کودکان تلاش می کنند که پس انداز نکنند زیرا آنها می خواهند چیزهایی بخرند اما فکر کردن به هدف بلند مدت و چیزهایی که باید از آنها صرف نظر کنند نشان می دهد که یک تصمیم خوب است. برای مثال اگر کودکتان عادت خرید اسنک بعد از مدرسه را دارد ممکن است تصمیم به گذاشتن پول آن برای خرید یک ipod را بگیرد.


14-18 سال


زمان مقایسه موسسه های آموزشی در نظر بگیرید که چه مقدار هر مدرسه هزینه دارد.

برای اطلاع از قیمت خالص در وب سایت موسسه های آموزشی جستجو کنید و ببینید چه مقدار هزینه در کنار شهریه برای دیگر خرج ها اضافه می شود اما نگذارید هزینه کودکتان را دلسرد کند. توضیح دهید چه مقدار اشخاص با درجات تحصیلی بیشتر از کسانی که مدارک تحصیلی ندارند کسب درامد دارند و این را یک کار ارزشمند بسازید.


فعالیت برای سنین 14 تا 18


1. بحث کنید که چقدر شما می توانید در هزینه ی تحصیل دانشگاه فرزند خود هر سال شرکت کنید. هر پدر و مادری باید گفتگوهای هزینه ی تحصیل را از کلاس نهم شروع کند. مواجه و روبرو شدن با موضوعات در زمان زود و همینطور صادق بودن درباره ی آنچه خانواده می تواند تهیه کند می تواند به کودکان در مورد واقع گرا شدن نسبت به جایی که ممکن است قبول شوند کمک کند.


اما به یاد داشته باشید که راه های زیادی برای تامین مالی کالج به غیر از پول خود شما وجود دارد. با کودک خود، به مدارس خصوصی که سخاوتمندانه دارای کمک های مالی هستند نگاه کنید، چه مقدار از آن "پول رایگان" مانند کمک های مالی و بورس های تحصیلی است و چه مقدار وام هایی که فرزند خود مجبور به پرداخت قسط آن خواهد شد و چه برنامه های دولتی می تواند کمک پرداخت این وام باشد.


2. بگذارید فرزندتان کالج ها را مقایسه کند که هر کدام چقدر هزینه دارد، چه چشم انداز اشتغال برای فارغ التحصیلان وجود دارد، و چقدر وام دانش آموزی می تواند در شیوه زندگی فرزندتان پس از فارغ التحصیلی تاثیر گذارد اگر او در دانشگاه حضور داشته است. همانطور با هر سرمایه گذاری، تجزیه و تحلیل کنید که آیا پول گذاشته شده در آخر تصویه خواهد شد.


"پدر و مادر باید قطعا بچه ها را در کالج به یک کار پاره وقت بفرستنند، تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزانی که 20 ساعت در هفته یا کمتر کار دانشجویی می کنند نمرات بهتری به دلیل درگیری بیشتر در زندگی دانش آموزی می گیرند. اما آن ساعات را محدود کنید! کار بیش از 20 ساعت در هفته می تواند به موفقیت تحصیلی بچه ها آسیب رساند."


بالای 18 سال


شما باید از یک کارت اعتباری اگر قادر به پرداخت ماهانه هستید استفاده کنید.

بسیارآسان است که به سمت کارت های اعتباری بلغزیم که می تواند به کودکتان حس مسئولیت پرداخت بدهی کارت اعتباری هم زمان با بدهی وام دانش آموزی را بدهد. همچنین می تواند روی سابقه ی اعتبار تاثیر گذارد که می تواند گفتن این را سخت کند که یک ماشین یا خانه بخر یا حتی یک کار پیدا کن. بعضی وقت ها کارفرمایان آینده نگر اعتبار کارت را چک می کنند.

فعالیت های بالای 18 سال

1 – به یک کودک آموزش دهید که اگر والدین به عنوان ضامن کارت اعتباری را امضا کنند، هر پرداخت بس از موعد می تواند روی سابقه ی اعتباری والدین تاثیر گذارد.

2 – با هم به دنبال کارت اعتباری که میزان سود کمی و هیچ پرداخت سالیانه ارائه می دهد بگردید.
فروشگاه اسباب بازی
عمده فروش اسباب بازیماشین کنترلی


[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rsis است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]